مصاحبه با Crytek درباره Homefront 2
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

بازهای رایانه ای
بازی های رایانه ای




مصاحبه با Crytek درباره Homefront 2

Crytek که خالق اصلی سری بازی های Far Cry و Crysis به حساب می آید، تا کنون عناوین اول-شخص متعددی را راهی بازار کرده است. این استودیو توانست بازی Homefront را از THQ خریداری کند. Crytek Nottingham در حال ساخت Homefront 2 است و حالا بازی ای را خلق می کند که مربوط به خودشان می شود. نزدیک به 140 نفر روی ساخت این بازی فعالیت می کنند، اما هنوز اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است. آقای سوات یرلی (Cevat Yerli) رئیس و نیک باتون-بران (Nick Button-Brown) مدیر ارشد Crytek، به سوالات مختلفی درباره این بازی پاسخ داده اند.

Gamasutra: یک ماه پیش و زمانی که THQ اعلام ورشکستگی کرد، شما فکرش را می کردید که بتوانید این بازی را خریداری کنید؟

بران: هرگز به این فکر نبودیم. رابطه ما با THQ بسیار خوب بود. حتی در حال حاضر هم نمی دانیم که چه کاری قرار است با این بازی انجام دهیم. ما از اینکه THQ اعلام ورشکستگی کرد، بسیار شوکه شدیم و تا آن زمان، نمی دانستیم که قانون 11 چیست! ما در ساخت HF2 پیشرفت های زیادی کردیم و بازی هم اکنون بسیار خوب شده است.

Gamastura: پرداخت 500 هزار دلار برای بازی ای که بیش از 2.5 میلیون نسخه فروش داشت، معامله بسیار خوب بود. اینطور نیست؟

بران: در واقع ما کمی بیشتر از 500 هزار دلار پول دادیم. مبلغ دقیق 540 هزار دلار بود، اما واقعاً معامله خوبی بود! خیلی خوشحال شدیم که این بازی را بدست آوردیم. همچنین افرادی که در THQ با آن ها همکاری می کردیم را نیز در اختیار داریم. البته دلیل خرید HF2، این بود که تیم ما به سختی روی این بازی کار می کرد و ما نمی خواستیم زحماتمان بی نتیجه بماند.

Gamasutra: به نظر من راه دیگری برای بقای این بازی وجود نداشت. فکر نمی کنم بجز شما، کسی خریدار آن بود؟

بران: این موضوع برای ما بسیار سخت بود که بازی ای که خودمان ساخته ایم را به استودیوی دیگری بدهیم. کدها و تمام فعالیت های ما برملا می شدند و این چیزی نبود که قصد انجام آن را داشته باشیم، اما ممکن بود که HF2 به دست سایرین بیفتد. مشتریان متعددی بودند که ممکن بود برای خرید این بازی وسوسه شوند. کسی نمی داند که اگر ما این بازی را خریداری نمی کردیم، چه اتفاقی رخ می داد و چه کسی آن را می ساخت.

Gamastura: آیا رقیبی هم برای خرید این بازی داشتید؟

بران: خیر، چون برای همه سخت بود که بازی ای را خریداری کنند که تا نیمه های آن توسط تیم دیگری در حال ساخت بوده است. آن ها به ما برای ساخت بازی نیاز داشتند. پس کسی روی پیشنهاد خرید ما پیشنهاد دیگری نداد، اما در زمانی که حراج در حال اتمام بود، ما با یک خریدار ناشناس جدال می کردیم که بازی را در اختیار داشته باشیم و موفق هم شدیم.

Gamasutra: اکنون که بازی کاملاً برای شما است، احساس آزادی بیشتری می کنید؟ یکی از کارمندان Crytek قبلاً به این موضوع اشاره کرده بود که ورشکستگی THQ آن ها را نگران کرده است.

بران: تغییر خاصی در روند کاری ما پیش نیامد. ما با یک تماس بازی را به زمین خودمان آوردیم و می دانستیم که این ورشکستگی چه نتیجه ای دارد. ما به تیم سازنده بازی گفتیم که چه اتفاقی برای THQ رخ داده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که کنترل بازی را بدست بگیریم. همه از این کار استقبال کردند و تنها نگرانی ما این بود که نتوانیم بازی را خریداری کنیم.

Gamasutra: پس زمانی بوده که فکر کنید بازی کنسل شده و دیگر نمی توانید با آن کاری بکنید؟

بران: بله، قطعاً در این شرایط قرار گرفتیم. کل این جریان برای ما بسیار شوکه کننده بود.

یرلی: اما برای اینکه این موضوع روشن تر شود، باید بگویم که این اتفاق باعث نشد تا ما کار ساخت بازی را متوقف کنیم. ما همیشه اطمینان داشتیم که این کار ادامه پیدا می کند. به هر حال، نگرانی هایی هم داشتیم، اما مهم تر اینجا بود که تیم بازیسازی از این اتفاق نگران بودند و نمی توانستند درباره آن صحبت کنند. ما در این مدت بسیار بی صدا کار کردیم و به آن ها گفتیم که کارشان را ادامه دهند و نگران هیچ چیز نباشند.

Gamasutra: می دانیم که رابطه شما با THQ بسیار خوب بود، اما حالا که آن ها دیگر فعالیتی نمی کنند، آیا سعی دارید که تغییراتی را در بازی ایجاد کنید؟

یرلی: ابتدا باید به این موضوع توجه کنیم که HF2 را به چه صورت با سیاست های استودیو همراه کنیم. الان ما در وضعیت دیگری قرار داریم و باید مسیر جدیدی را برای این بازی به وجود بیاوریم، اما باید به شکلی از آن استفاده کنیم که در راستای فعالیت های مالی ما باشد. الان ما می توانیم هر کاری که می خواهیم با این بازی انجام دهیم.

Gamasutra: می دانیم که استراتژی جدید شما بازی های Free to Play است. آیا HF هم به این سمت پیش خواهد رفت؟

یرلی: برای گفتن چنین چیزی بسیار زود است، اما هر کسی می تواند با توجه به کارهایی که ما تا کنون انجام داده ایم، نظرات مختلفی بیان کند. فعلاً که تیم سازنده فعالیت های قبلی خود را انجام می دهند. ما کار ساخت بازی را به عنوان یک محصول تجاری آغاز کردیم که قرار بود در بازار به فروش برود و هنوز شانس این موضوع بسیار بالا است.

Gamasutra: می دانیم که اکنون صحبت درباره پیدا کردن یک ناشر جدید برای HF2 بسیار زود است، اما می توان درباره ناشر آن نیز صحبت کنید؟ آیا برای این کار برنامه ریزی کرده اید؟

یرلی: برای صحبت کردن درباره این موضوع بسیار زود است. من نمی توانم اسمی را به شما بگویم، متأسفم.

Gamasutra: آیا تاریخ عرضه بازی مشخص شده است؟

یرلی: تاریخ عرضه بازی هنوز مشخص نیست، اما چیزی درباره این موضوع نیز اعلام نکرده ایم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, :: 1:39 :: نويسنده : ali